Pages

Sunday, July 25, 2010

Ada apa dengan Korea!?

Hmmm....cerita korea lagi. Lepas Personal Taste, aku layan You're Beautiful pulak. Macam biasa, memang best sebab cerita korea mana yang tak best kalau tak kerana hero dia hensem dan comel plus pulak dengan jalan cerita yang sweeetttt....daripada dah nawaitu nak tengok skip-skip je, hmmp...full gak aku tengok sampai kul 2-3 pagi. Iman tak cukup kuat...nawaitu je tak cukup...terjerumus gak. Ini pun masa tengah taip entri ni pun tengah dengar lagu OST You're Beautiful - Lovely Day (Park Shin Hye). Untuk hari ni je dah dekat sepuluh kali lagu ni aku ulang. Parah...

Bukan setakat tu, sekarang ni pun mulut asyik nak tersebut bahasa korea je. Nak cakap 'ya' dah jadi 'ye'(e taling), nak cakap 'sori' jadi 'mian', bila nak marah something dah pandai sebut 'aigoo'....bunyi bila bengang pun dah bertukar jadi 'sheesh'....habis laa...Janganlah kata-kata Hang Tuah dulu jadi kenyataan "Takkan Melayu hilang di dunia"...tak Hang Tuah tak...saya janji saya akan berusaha untuk tidak melupakan bahasa ibunda saya, ayah saya cikgu BM (tiba!!..apa kena mengena??) Pernah sekali aku tanya mak..."Mak, boleh tak akak nak belajar bahasa korea, jepun pun akak nak belajar jugak. Lalu emak saya menjawab "Kalau bahasa Arab yang akak dah belajar dulu akak mantapkan kan lagi bagus..". Huhu..hehe...tepat sekali kata-kata mak, dah ada basic Arab so mantapkanlah...buat apa susah-susah nak kuasai bahasa lain. Paling-paling pun mak aku suruh belajar bahasa mandarin, sebab ada nilai komersial...hehe..pelakon cerita cina tak cukup comel macam korea...(hahaha!!! ALASAN!!! T_T) Cuba tengok Jang Geun Suk a.k.a Hwang Tae Kyung...COMEL tak!!!!

Ye adilah sshi...anda pun comel juga..hohoho...


Kalau bab lagu pulak memang dah tak ada lagu bahasa lain yang aku nyanyi. Aku sedar, roomate aku pun dah naik pening dengan lagu yang aku nyanyi. Mana tak nye, kalau aku nyanyi properly dari awal sampai akhir takpe..tapi majority aku repeat part yang sama je. Lepas tu lirik yang paling jelas didengari pun hanya '...saranghae','...chorom', dengan'....sipundae'. Tu je... And buat Husna...actually akak tak hafal pun lagu tu...akak sebut asal keluar bunyi..ada iras-iras tu kira puas hati lah tu...haha..Pernah jugak kena sound dengan abang kat rumah, halus je teguran dia tapi menusuk kalbu...Dengan tenang dia bertanya..."Akak takde lagu lain yang boleh dipaham ke...apa kata bukak lagu yang boleh dipaham" Hehe...sangat faham...

Haha...apa-apa pun...itu ajelah hiburan terbaik sepanjang menghadapi kehidupan kat kuala lipis ni. At least terhibur gak lah hati ni, walaupun just tergelak, gabra, cemas n nangis sorang2 depan laptop...(hehe...saye x malu sbb roomate saye pun sama hohoho... ^_^)
Anyway to others kipas susah mati korea (termasuk diri sendri especially) korea korea jugak, hensem hensem gak tapi responsibility jangan lupa...sembahyang, basuh baju, basuh pinggan mangkuk lepas habis makan, buat tutorial, pck, practical dsbgnya..huhu~ [honest!!! saya tak pernah lupa semua tu...tanya romate saye...huhu~]

3 comments:

rosesmiza said...

hehehe..comey ye..saye pon nk hafal lagu tu..aigooo..

Nur Adilah said...

Huhu~ memang comel!!! Mari kita hafal bersama-sama...ley uat persembahan mlm dinner nnt hahahah!!!! A.N.JELL dtg!!!! M'perkenalkan...miza mi nam sshi... hohoho~

syazwa said...

aigoo.

parah dh ni kak dila..!

korea tu dadah...!

Related Posts with Thumbnails